De toekomst van online advertenties

Laten we eerlijk zijn, online advertenties verdienen een stuk meer aandacht dan ze nu krijgen. Terwijl web typografie en mobiele ontwerpen voor een steeds betere online ervaring zorgen, wordt er steeds vaker nagedacht over het vakgebied usability. Daarentegen blijven online advertenties vast zitten in oude gewoontes en lijkt het erop dat grafische bureaus dit werk liever over de schutting gooien.

Is HTML de toekomst van online advertenties?

Misschien is het niet de toekomst, maar vindt er nu al een verandering plaats. Op dit moment wordt bij 25% van alle internet bezoeken gebruik gemaakt van een mobiele browser, oftewel een smartphone of tablet. Hardware als Google Chromecast en Apple TV pakken een steeds groter marktaandeel in de online televisie markt, waardoor er ook een groei is ontstaan in het surfen op het internet via je tv.

Op dit moment zijn er twee dominante advertentie-formats, Flash- en GIF-animaties. Flash wordt steeds minder ondersteund op smartphones en tablets en GIF-animaties bestaan uit platte afbeeldingen waar geen dynamische inhoud in geprogrammeerd kan worden. Beide methoden hebben uiteraard hun voordelen, maar naarmate het internet zich blijft ontwikkelen worden ook de nadelen steeds duidelijker zichtbaar.

De bedrijven die op dit moment Flash- en GIF-advertenties online publiceren zullen binnenkort een belangrijke keuze moeten maken: ze kunnen ofwel een klein deel van de online surfers bereiken met. Met HTML-advertenties is het maken van deze keuze niet nodig, je kan simpelweg gebruik maken van alle mogelijkheden.

Geïnteresseerd geraakt in de mogelijkheden van HTML-advertenties? Bekijk dan hier een voorbeeld. Klik bovenaan de pagina op de verschillende formaten om de mogelijkheden te bekijken.

Vergelijking verschillende manieren van adverteren

  HTML5 Flash GIF
Animaties Ja Ja Ja
Embedded video Ja Ja
Audio Ja Ja
Dynamische inhoud Ja Ja
Sociale media en RSS Ja Ja
Ondersteuning mobiele browsers Ja Ja
Ondersteuning mobiel ontwerp Ja
Apparaat oriëntatie Ja
Geolocatie Ja
Leesbare SEO inhoud Ja
Taalherkenning Ja

×

Comments are closed.